
Jak wprowadzić na rynek nowy trend?
Wszyscy wiemy, że kluczem do sukcesu jest wyczucie potrzeb naszych konsumentów. Często jednak nie wystarczy dostosować się do panującej na naszym rynku modzie, może się bowiem okazać, że jest on zupełnie nią przepełniony i nie uda nam się wybić na tle konkurencji. Dlatego bardzo ważne jest samemu stworzyć pewne innowacje i przedstawić je naszym konsumentom i potencjalnym inwestorom.
Tylko jedna osoba ustala modę
Rozejrzyj się po firmach działających w twojej branży. Wiele z nich oferuje to samo, a jednak jest mało prawdopodobne, że wszyscy wpadli na ten sam pomysł w tym samym czasie. W rzeczywistości oczywiście tak nie jest. Jedna osoba wpada na coś, co z początku reszcie konkurencji może wydawać się głupie, ale klienci chętniej korzystają z nowego rozwiązania, więc z czasem cała nisza przenosi się na stosowanie danych usług czy sprzedaży nowych towarów. To właśnie osoba, która wyznacza trendy najczęściej, jest na rynku najlepiej usytuowana i do momentu, aż ktoś nie wymyśli czegoś nowego, raczej się to nie zmieni, a to oznacza, że będzie on zarabiał najlepiej.
Jak znaleźć nowy trend na rynku?
Najlepszym sposobem jest stworzenie potrzeby lub rozwiązania na nią. To oznacza, że musimy przekonać klienta nie tylko do naszego rozwiązania, ale także do tego, że jest w sytuacji, która zmusza go do sięgnięcia po nie. Wprowadzenie potrzeby i rozwiązanie jej jest o tyle trudne, że musi być ona realna i rzeczywiście zagrażać naszym konsumentom. To niejako praca nad uświadomieniem naszego klienta, że sobie z czymś nie radzi albo coś go przerasta, a nie na siłę tworzenie nowego problemu, bo na to zwyczaje się on nie nabierze. Oczywiście w takim przypadku trzeba wciąć pod uwagę naszych klientów jako zbiór całości, a nie jednostki, bo tylko w ten sposób stworzymy coś uniwersalnego.
Jak przekonywać o nowej potrzebie?
Najskuteczniejsza strategia to dostrzeżenie realnej gałęzi życia, którą możemy usprawnić. Nikt nie skusi się na nasz produkt, jeśli nie uwierzy w jego sens. Dlatego nasze komunikowanie nowej potrzeby powinno być jak najbardziej naturalne. Musisz pokazać, że to nie potrzeba została przez Ciebie wymyślona, ale rozwiązanie na nią. A to znacznie bardziej skomplikowane zadanie, niż dostosowanie się do panujących na rynku trendów. Jeśli damy w jakikolwiek sposób do zrozumienia klientom, że nową potrzebę mogą zaspokoić w inny i wygodniejszy sposób albo że w ogóle nie muszą jej zaspokajać, stracisz potencjał, który do tej pory wypracowywałeś.